torsdag den 4. november 2010

Vanilje kage med chokolade stykker


umm lækkert


I dag fik vi gæster og vi hyggede, vi skulle havde været over ved dem men da de havde strøm problemer kom de over til os og så bagte vi kage. den var rigtig god men jeg tror den kunne være super lækker som cupcake med chokoladefrostting oven på. men ellers har jeg rigtig mange ting og opdatere med, men lille manden blev vaccineret i mandags og har været helt kulret siden. Men jeg må jo se om jeg ikke kan få det listet ind. I morgen skal jeg til frisør, jeg glæder mig. Men her kommer opskriften på denne her kage.

Du skal bruge:
175 g mel
150 g smør (jeg brugte flyende margarine)
1 dl sukker
1 tsk bagepulver
1½ tsk vanillesukker
3 æg
150 g chokolade

Bagetid:
30 min 175 grader

Sådan gør du:
Smelt smør (hvis ikke du bruger flydende) Pisk sukker og æg i mindst 5 min så det bliver rigtigt godt luftigt. Hak chokoladen. Bland mel med afkølet smør, vanillesukker, bagepulver i en skål for sig selv. Pisk det sammen med æggemassen og rør tilsidt det hakkede chokolade i. Efter du har bagt den kan du pynte med glasur.



5 kommentarer:

  1. Den ser god ud, Michelle :-)

    God weekend.

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  2. tak Birthe - den er meget enkel med den smager godt :D

    SvarSlet
  3. Lækker kage (som jeg fandt via Google)
    Du har ikke skrevet hvor meget sukker der sku' i, men 1 dl passede fint.

    SvarSlet
  4. gud det har jeg da helt glemt - tak for tippet :p

    SvarSlet
  5. hvor stor er formen til kagen??

    SvarSlet